نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آثار خودنوشت بازتاب تجارب زیستی کودکان‌کار در آثار خودنوشت آنها در مجلّه‌ی عروسک سخنگو [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 25-54]
  • آدلر بررسی ظرفیت گونه‌ی ادبی فانتزی در کاهش تنش‌های نوجوان ‏(برمبنای تحلیل روانشناختی رمان شاهزاده‌ی شنل‌تشتکی)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 105-126]
  • آشنایی‌زدایی تأملّی در کارکرد آشنایی‌زدایی از چهره‌ی اساطیری اژدها در رمان « عینکی برای اژدها» [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 169-196]
  • آلوده‌انگاری معناکاوی کتاب تصویری «سنگ آسمانی» بر اساس نظریه‌ی آ لوده‌انگاری [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 145-168]
  • آموزش‎ ‎تصویری بررسی و تحلیل عناصر و ویژگی‌های ژانر عامیانۀ کمیک استریپ [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-248]

ا

  • احادیث بررسی و تحلیل موضوع مهدویت و شیوه‌های انتقال آن به کودک و نوجوان در آثار یحیی علوی‌فرد [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 273-294]
  • ادبیات چندفرهنگی نوجوان از «دیگری» می‌ترسم؛ بارقه‌های شهروندی فرهنگی در داستان نوجوان ایران [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 33-60]
  • ادبیات کودکان بررسی نقادانه روایتها و داستان‌های کتاب فارسی چهارم دبستان و ارائه راهکارهای برون متنی تدریس [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-32]
  • ادبیات کودک و نوجوان تحلیل مجموعه ‏مقالات منتشرشده در مجله‏ ی مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با تکیه بر موضوع، الگوی نظری، مولفان پرتکرار و منابع پر استناد (20 شماره‏ی نخست) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 245-272]
  • ادبیات کودک و نوجوان نقد بوم‌گرایانة روایت اقتباسی داستان اوّلین پادشاه جهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 301-328]
  • استعاره استعاره های مفهومی در شعرقالیچه سلیمون اثر قدمعلی سرامی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 55-82]
  • استناد تحلیل مجموعه ‏مقالات منتشرشده در مجله‏ ی مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با تکیه بر موضوع، الگوی نظری، مولفان پرتکرار و منابع پر استناد (20 شماره‏ی نخست) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 245-272]
  • اسطوره تأملّی در کارکرد آشنایی‌زدایی از چهره‌ی اساطیری اژدها در رمان « عینکی برای اژدها» [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 169-196]
  • انتظار بررسی و تحلیل موضوع مهدویت و شیوه‌های انتقال آن به کودک و نوجوان در آثار یحیی علوی‌فرد [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 273-294]
  • انقلاب زبان شاعرانه معناکاوی کتاب تصویری «سنگ آسمانی» بر اساس نظریه‌ی آ لوده‌انگاری [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 145-168]
  • انیمیشن‌های کودکان بررسی مراحل حل مسئله و ویژگی های حل کنندگان مسئله در انیمیشن های کودکان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-24]
  • ایدن چمبرز بازنمایی دیدگاه خوانندۀ نهفته براساس شکاف‌های متنی ایدن چمبرز در رمان برایم شمع روشن کن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 249-276]

ب

  • بازنویسی بررسی ساختاری بازنویسی‌های مژگان شیخی از حکایات گلستان سعدی برای کودکان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 117-144]
  • بررسی نقادانه بررسی نقادانه روایتها و داستان‌های کتاب فارسی چهارم دبستان و ارائه راهکارهای برون متنی تدریس [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-32]
  • برون‌همسری بررسی بن‌مایه‌های توتمیسم و جایگاه درختان و حیوانات در قصة «دختر و سیمرغ» [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 83-104]
  • بوم‌فمینیسم خوانشی از رمان نوجوان هستی براساس رویکرد بوم‌فمینیسم [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 219-244]

پ

  • پیرنگ تحلیل ساختار روایی داستان بازنویسی‌شده‌ی«کیمیای عشق» [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 295-316]

ت

  • تجارب زیستی بازتاب تجارب زیستی کودکان‌کار در آثار خودنوشت آنها در مجلّه‌ی عروسک سخنگو [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 25-54]
  • تخیل همانندی هسته‌های تصویری چند بعدی در اشعار کودکانه محمد کاظم مزینانی و سلیمان العیسی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 163-188]
  • تدریس بررسی نقادانه روایتها و داستان‌های کتاب فارسی چهارم دبستان و ارائه راهکارهای برون متنی تدریس [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-32]
  • تفکر انتقادی بررسی کیفیت و میزان طرح مهارت‌های زندگی در کتاب‌های پرخواننده‌ی کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان(در بازه زمانی 1385-1395) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 127-162]
  • تفکر حل مسئله بررسی مراحل حل مسئله و ویژگی های حل کنندگان مسئله در انیمیشن های کودکان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-24]
  • تنش کودک و نوجوان بررسی ظرفیت گونه‌ی ادبی فانتزی در کاهش تنش‌های نوجوان ‏(برمبنای تحلیل روانشناختی رمان شاهزاده‌ی شنل‌تشتکی)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 105-126]
  • توتم بررسی بن‌مایه‌های توتمیسم و جایگاه درختان و حیوانات در قصة «دختر و سیمرغ» [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 83-104]

ج

  • جان دیویی بازتاب تجارب زیستی کودکان‌کار در آثار خودنوشت آنها در مجلّه‌ی عروسک سخنگو [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 25-54]

ح

  • حقوق شهروندی از «دیگری» می‌ترسم؛ بارقه‌های شهروندی فرهنگی در داستان نوجوان ایران [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 33-60]
  • حکایت‌های بُهلول کهن الگوها در ادبیات کودک:بررسی حکایت های بُهلول(1399) بر پایه ی نظریات یونگ و لطف آبادی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 83-116]
  • حیوان بررسی بن‌مایه‌های توتمیسم و جایگاه درختان و حیوانات در قصة «دختر و سیمرغ» [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 83-104]

خ

  • خواننده‌ی درون متن بازنمایی دیدگاه خوانندۀ نهفته براساس شکاف‌های متنی ایدن چمبرز در رمان برایم شمع روشن کن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 249-276]

د

  • داستان اولین پادشاه جهان نقد بوم‌گرایانة روایت اقتباسی داستان اوّلین پادشاه جهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 301-328]
  • داستان کودک بررسی ساختاری بازنویسی‌های مژگان شیخی از حکایات گلستان سعدی برای کودکان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 117-144]
  • داستان کیمیای عشق تحلیل ساختار روایی داستان بازنویسی‌شده‌ی«کیمیای عشق» [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 295-316]
  • داستان نوجوان ایرانی از «دیگری» می‌ترسم؛ بارقه‌های شهروندی فرهنگی در داستان نوجوان ایران [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 33-60]
  • داستان‌های بازنویسی آذریزدی تحلیل زمانمندی روایت در داستان‌های بازنویسی آذریزدی از مثنوی برای کودکان‎ ‎‏(بر ‏اساس نظریه ژنت و نیکولایوا)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 189-218]
  • دانشگاه شیراز تحلیل مجموعه ‏مقالات منتشرشده در مجله‏ ی مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با تکیه بر موضوع، الگوی نظری، مولفان پرتکرار و منابع پر استناد (20 شماره‏ی نخست) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 245-272]

ر

  • رمان عینکی برای اژدها تأملّی در کارکرد آشنایی‌زدایی از چهره‌ی اساطیری اژدها در رمان « عینکی برای اژدها» [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 169-196]
  • رمان نوجوان خوانشی از رمان نوجوان هستی براساس رویکرد بوم‌فمینیسم [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 219-244]
  • رمان نوجوان بررسی ظرفیت گونه‌ی ادبی فانتزی در کاهش تنش‌های نوجوان ‏(برمبنای تحلیل روانشناختی رمان شاهزاده‌ی شنل‌تشتکی)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 105-126]
  • رمان هستی خوانشی از رمان نوجوان هستی براساس رویکرد بوم‌فمینیسم [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 219-244]
  • روایت تحلیل ساختار روایی داستان بازنویسی‌شده‌ی«کیمیای عشق» [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 295-316]
  • روایتگری بررسی و تحلیل موضوع مهدویت و شیوه‌های انتقال آن به کودک و نوجوان در آثار یحیی علوی‌فرد [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 273-294]
  • روش‏ شناسی تحلیل مجموعه ‏مقالات منتشرشده در مجله‏ ی مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با تکیه بر موضوع، الگوی نظری، مولفان پرتکرار و منابع پر استناد (20 شماره‏ی نخست) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 245-272]

ز

  • زبان‌شناسی شناختی استعاره های مفهومی در شعرقالیچه سلیمون اثر قدمعلی سرامی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 55-82]
  • زمان تحلیل زمانمندی روایت در داستان‌های بازنویسی آذریزدی از مثنوی برای کودکان‎ ‎‏(بر ‏اساس نظریه ژنت و نیکولایوا)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 189-218]
  • زیست‌بوم خوانشی از رمان نوجوان هستی براساس رویکرد بوم‌فمینیسم [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 219-244]

ژ

  • ژانر‎ ‎عامیانه بررسی و تحلیل عناصر و ویژگی‌های ژانر عامیانۀ کمیک استریپ [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-248]
  • ژنت تحلیل زمانمندی روایت در داستان‌های بازنویسی آذریزدی از مثنوی برای کودکان‎ ‎‏(بر ‏اساس نظریه ژنت و نیکولایوا)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 189-218]

س

  • ساختار قصه تحلیل ساختاری و نشانه‌معناشناختی قصة «برگ مروارید» انجوی شیرازی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 277-300]
  • سطح روایی تحلیل ساختار روایی داستان بازنویسی‌شده‌ی«کیمیای عشق» [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 295-316]
  • سلیمان العیسی همانندی هسته‌های تصویری چند بعدی در اشعار کودکانه محمد کاظم مزینانی و سلیمان العیسی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 163-188]

ش

  • شاهنامه‌ی فردوسی نقد بوم‌گرایانة روایت اقتباسی داستان اوّلین پادشاه جهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 301-328]
  • شعر کودک رویکرد خطابی و ساخت گزاره‌های ندایی در شعر منیره هاشمی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 61-82]
  • شعر کودک بررسی ویژگی‌های سبکی محمود کیانوش و ناصر کشاورز [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 197-226]
  • شعر کودک و نوجوان بررسی و تحلیل موضوع مهدویت و شیوه‌های انتقال آن به کودک و نوجوان در آثار یحیی علوی‌فرد [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 273-294]
  • شکاف‌های متنی بازنمایی دیدگاه خوانندۀ نهفته براساس شکاف‌های متنی ایدن چمبرز در رمان برایم شمع روشن کن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 249-276]
  • شهروندی جهانی از «دیگری» می‌ترسم؛ بارقه‌های شهروندی فرهنگی در داستان نوجوان ایران [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 33-60]
  • شهروندی فرهنگی از «دیگری» می‌ترسم؛ بارقه‌های شهروندی فرهنگی در داستان نوجوان ایران [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 33-60]

ط

  • طبیعت نقد بوم‌گرایانة روایت اقتباسی داستان اوّلین پادشاه جهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 301-328]
  • طرح‌واره‌های تصویری استعاره های مفهومی در شعرقالیچه سلیمون اثر قدمعلی سرامی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 55-82]

ع

  • عروسک سخنگو بازتاب تجارب زیستی کودکان‌کار در آثار خودنوشت آنها در مجلّه‌ی عروسک سخنگو [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 25-54]
  • عقده‌ی حقارت بررسی ظرفیت گونه‌ی ادبی فانتزی در کاهش تنش‌های نوجوان ‏(برمبنای تحلیل روانشناختی رمان شاهزاده‌ی شنل‌تشتکی)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 105-126]
  • عناصر بررسی و تحلیل عناصر و ویژگی‌های ژانر عامیانۀ کمیک استریپ [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-248]
  • عناصر داستان بررسی نقادانه روایتها و داستان‌های کتاب فارسی چهارم دبستان و ارائه راهکارهای برون متنی تدریس [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-32]
  • عناصر داستان بررسی ساختاری بازنویسی‌های مژگان شیخی از حکایات گلستان سعدی برای کودکان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 117-144]

ف

  • فارسی چهارم دبستان بررسی نقادانه روایتها و داستان‌های کتاب فارسی چهارم دبستان و ارائه راهکارهای برون متنی تدریس [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-32]
  • فانتزی بررسی ظرفیت گونه‌ی ادبی فانتزی در کاهش تنش‌های نوجوان ‏(برمبنای تحلیل روانشناختی رمان شاهزاده‌ی شنل‌تشتکی)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 105-126]
  • فانتزی تأملّی در کارکرد آشنایی‌زدایی از چهره‌ی اساطیری اژدها در رمان « عینکی برای اژدها» [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 169-196]

ق

  • قالیچه‌ی سلیمون استعاره های مفهومی در شعرقالیچه سلیمون اثر قدمعلی سرامی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 55-82]
  • قدمعلی سرامی استعاره های مفهومی در شعرقالیچه سلیمون اثر قدمعلی سرامی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 55-82]
  • قصه‌ی برگ مروارید تحلیل ساختاری و نشانه‌معناشناختی قصة «برگ مروارید» انجوی شیرازی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 277-300]
  • قصه‌ی عامیانه‌ی ایرانی تحلیل ساختاری و نشانه‌معناشناختی قصة «برگ مروارید» انجوی شیرازی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 277-300]

ک

  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بررسی کیفیت و میزان طرح مهارت‌های زندگی در کتاب‌های پرخواننده‌ی کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان(در بازه زمانی 1385-1395) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 127-162]
  • کتاب تصویری معناکاوی کتاب تصویری «سنگ آسمانی» بر اساس نظریه‌ی آ لوده‌انگاری [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 145-168]
  • کتاب‌های پرخواننده‌ی کودکان بررسی کیفیت و میزان طرح مهارت‌های زندگی در کتاب‌های پرخواننده‌ی کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان(در بازه زمانی 1385-1395) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 127-162]
  • کریستوا معناکاوی کتاب تصویری «سنگ آسمانی» بر اساس نظریه‌ی آ لوده‌انگاری [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 145-168]
  • کمیک‌استریپ بررسی و تحلیل عناصر و ویژگی‌های ژانر عامیانۀ کمیک استریپ [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-248]
  • کهن‌الگو کهن الگوها در ادبیات کودک:بررسی حکایت های بُهلول(1399) بر پایه ی نظریات یونگ و لطف آبادی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 83-116]
  • کودک تحلیل زمانمندی روایت در داستان‌های بازنویسی آذریزدی از مثنوی برای کودکان‎ ‎‏(بر ‏اساس نظریه ژنت و نیکولایوا)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 189-218]
  • کودک کهن الگوها در ادبیات کودک:بررسی حکایت های بُهلول(1399) بر پایه ی نظریات یونگ و لطف آبادی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 83-116]
  • کودکان کار بازتاب تجارب زیستی کودکان‌کار در آثار خودنوشت آنها در مجلّه‌ی عروسک سخنگو [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 25-54]
  • کورا معناکاوی کتاب تصویری «سنگ آسمانی» بر اساس نظریه‌ی آ لوده‌انگاری [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 145-168]
  • کوهمره‌سرخی بررسی بن‌مایه‌های توتمیسم و جایگاه درختان و حیوانات در قصة «دختر و سیمرغ» [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 83-104]

گ

  • گریماس تحلیل ساختاری و نشانه‌معناشناختی قصة «برگ مروارید» انجوی شیرازی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 277-300]
  • گزاره‌های خطابی رویکرد خطابی و ساخت گزاره‌های ندایی در شعر منیره هاشمی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 61-82]
  • گفتمان تحلیل ساختاری و نشانه‌معناشناختی قصة «برگ مروارید» انجوی شیرازی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 277-300]
  • گلستان سعدی بررسی ساختاری بازنویسی‌های مژگان شیخی از حکایات گلستان سعدی برای کودکان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 117-144]
  • گیاه بررسی بن‌مایه‌های توتمیسم و جایگاه درختان و حیوانات در قصة «دختر و سیمرغ» [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 83-104]

ل

  • لطف‌آبادی کهن الگوها در ادبیات کودک:بررسی حکایت های بُهلول(1399) بر پایه ی نظریات یونگ و لطف آبادی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 83-116]

م

  • مجله‏‏ ی مطالعات ادبیات کودک تحلیل مجموعه ‏مقالات منتشرشده در مجله‏ ی مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با تکیه بر موضوع، الگوی نظری، مولفان پرتکرار و منابع پر استناد (20 شماره‏ی نخست) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 245-272]
  • محمد کاظم مزینانی همانندی هسته‌های تصویری چند بعدی در اشعار کودکانه محمد کاظم مزینانی و سلیمان العیسی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 163-188]
  • محمود کیانوش بررسی ویژگی‌های سبکی محمود کیانوش و ناصر کشاورز [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 197-226]
  • مخاطب برون‌متنی رویکرد خطابی و ساخت گزاره‌های ندایی در شعر منیره هاشمی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 61-82]
  • مخاطب درون‌متنی رویکرد خطابی و ساخت گزاره‌های ندایی در شعر منیره هاشمی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 61-82]
  • مراحل حل مسئله‌ی دیویی بررسی مراحل حل مسئله و ویژگی های حل کنندگان مسئله در انیمیشن های کودکان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-24]
  • مژگان شیخی بررسی ساختاری بازنویسی‌های مژگان شیخی از حکایات گلستان سعدی برای کودکان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 117-144]
  • معکوس‌سازی هویت.  تأملّی در کارکرد آشنایی‌زدایی از چهره‌ی اساطیری اژدها در رمان « عینکی برای اژدها» [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 169-196]
  • مقالات علمی‌پژوهشی تحلیل مجموعه ‏مقالات منتشرشده در مجله‏ ی مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با تکیه بر موضوع، الگوی نظری، مولفان پرتکرار و منابع پر استناد (20 شماره‏ی نخست) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 245-272]
  • منیره هاشمی رویکرد خطابی و ساخت گزاره‌های ندایی در شعر منیره هاشمی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 61-82]
  • مهارت‌های ارتباطی بررسی کیفیت و میزان طرح مهارت‌های زندگی در کتاب‌های پرخواننده‌ی کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان(در بازه زمانی 1385-1395) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 127-162]
  • مهارت‌های زندگی بررسی کیفیت و میزان طرح مهارت‌های زندگی در کتاب‌های پرخواننده‌ی کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان(در بازه زمانی 1385-1395) [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 127-162]

ن

  • ناصر کشاورز بررسی ویژگی‌های سبکی محمود کیانوش و ناصر کشاورز [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 197-226]
  • نشانه‌معناشناسی تحلیل ساختاری و نشانه‌معناشناختی قصة «برگ مروارید» انجوی شیرازی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 277-300]
  • نقد بوم‌گرا نقد بوم‌گرایانة روایت اقتباسی داستان اوّلین پادشاه جهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 301-328]
  • نقد خواننده‌محور بازنمایی دیدگاه خوانندۀ نهفته براساس شکاف‌های متنی ایدن چمبرز در رمان برایم شمع روشن کن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 249-276]
  • نقد روان‌شناسانه بررسی ظرفیت گونه‌ی ادبی فانتزی در کاهش تنش‌های نوجوان ‏(برمبنای تحلیل روانشناختی رمان شاهزاده‌ی شنل‌تشتکی)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 105-126]
  • نقد فمینیستی معناکاوی کتاب تصویری «سنگ آسمانی» بر اساس نظریه‌ی آ لوده‌انگاری [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 145-168]
  • نیکولایوا تحلیل زمانمندی روایت در داستان‌های بازنویسی آذریزدی از مثنوی برای کودکان‎ ‎‏(بر ‏اساس نظریه ژنت و نیکولایوا)‏ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 189-218]

و

ه

  • هسته‌های تصویری همانندی هسته‌های تصویری چند بعدی در اشعار کودکانه محمد کاظم مزینانی و سلیمان العیسی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 163-188]

ی

  • یونگ کهن الگوها در ادبیات کودک:بررسی حکایت های بُهلول(1399) بر پایه ی نظریات یونگ و لطف آبادی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 83-116]